reklama

Zober si peniaze, oni na to čakajú

Toto bolo odporučenie pred odchodom na emisnú kontrolu. Je to normálny svet?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Peniaze navyše som si nezobral,napriek tomu, že sám som tomu autu neveril. Už je troškastaršie, ťažšie sa rozbieha a málinko hrkoce. Prešlo bezproblémov a nikto odo mňa nič nechcel.

Bohužiaľ, pracujem v obchode a bežnesa stretávam s náznakmi úplatkov alebo provízií.Viem, že môžem ponúknuťaj ja. Viem, že keď neponúknem, ponúkne konkurenciaalebo môj kolega a tým sa mi zníži šanca urobiťobchod. Zatiaľ som to nikdy neurobil a ani sa nechystám.

Je samozrejme nemysliteľnévykynožiť korupciu úplne. Ale je absolútne chorépri návšteve kohokoľvek, či už je to lekár,úradník, alebo naozaj „len“ pracovník STKnosiť so sebou automaticky peniaze, fľašu alebo bonboniéru.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V tomto kontexte známa veta,ktorá sa používa hlavne pri lekároch „ kebylepšie zarábal, nemusel by brať úplatky“, vyznievasmiešne a smutne zároveň. Niekde hlboko v nászakorenené inštinkty nám velia strkať do vrecka hneď,ako otvoríme dvere a veľakrát aj tým neborákom,ktorí o to vôbec nestoja. V hlave mámezakódované, že keď nedáme, nemáme. Zazabehnutý systém „všimného“ si tak trochumôžeme aj sami. Ako sme si naučili, tak máme. Keď myprestaneme automaticky dávať, oni sa možno časom odnaučianečakať za svoje už raz zaplatené služby ďalšiu odmenu.

P.S : Napriek tomu, čo som tunapísal....áno, aj ja by som vedel strčiť do vrecka.V prípade, že by šlo o život a nevedel by som, ako ďalej.Tento článok je však o niečom inom.....

Marian Letko

Marian Letko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  249
  •  | 
  • Páči sa:  2 379x

Život je nekompromisný, splní nám obavy i sny. Tak pozor na to čo chceme, lebo tu kašu si zjeme. (HzM) Ya BastaVytvorte si svoju vizitku Zoznam autorových rubrík:  FikciašportFotocestou necestoustava sahlboke uvahySvet podľa MaroškapolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu