reklama

Sú to šialenci a blázni,

psychopati a samovrahovia... všetci cyklisti šliapajúci v tých jesenných chladných zahmlených ránach do pedálov svojich tátošov riskujúc prinajmenšom zápal pľúc...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ani za nič, vravel som si minulý rok a aj niekoľko rokov pred ním, keď som ich cestou do roboty obiehal na aute.

Tento rok som objavil starý bicykel. Na niekoľkých miestach hrdzavý ako platinové sitká, stred rozbitý ako Slota po dvoch dňoch bez alkoholu a plášť na prednom kolese deravý a riedky ako látka na 5-ročných preprdených trenkách. Tak som ho vzal, dal opraviť to najnutnejšie, kúpil povinnú výbavu a zaspomínal si.

Časy dávno minulé (keď zelení panáčikovia cyklistom fúkať nedávali)

Naša bicyklová partia nebola typická bicyklová. Spájal nás voľný čas, chuť baviť sa a chuť na pivo. Bicykel bol prostriedok, nie cieľ. Stretli sme sa v Stankovciach v krčme Pod orechom, dali sme si pivo a pokračovali do Beckova, kde sme sa zastavili v krčme Pod orechom a dali sme si pivo. Odtiaľ presun na Zelenú vodu, pivo a kúpanie. Pred večerom návrat domov, cesta späť a na nej ešte ďalšie zastávky, napríklad v Trenčianskych Bohuslaviciach v krčme Pod orechom, ako inak... Viem, viem a ďakujem (ochrancovi, ochrancom, šťastiu), že sa nikomu nič nestalo...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Súčasnosť (keď zelení panáčikovia dávajú fúkať aj cyklistom)

V túto jar som na bicykel sadol po 6 rokoch. Nasadil som si prilbu, aby som neskončil ako pred siedmimi rokmi s tržnou hviezdicovo rozstrapkanou ranou na hlave. (Pád to bol zlý, ale našťastie sa mi nič vážne nestalo, nestalo,nestalo....) Nasadol som a odvtedy jazdím. Stále. Aj v tieto jesenné, chladné, sychravé rána. Chodím na ňom do roboty a nepripadám si vôbec ako psychopat. Má to svoje výhody.

  • nemusím tak skoro vstávať

  • ušetrím za autobus

  • doma som skôr ako autobusom

  • robím niečo pre svoje zdravie

I keď s posledným bodom sa v práci nestotožňujú. Šéfka mi povedala, že keď ma ešte raz uvidí na bicykli, tak mi ho schová. Potešil som sa, ako o mňa dbá a ako ma má rada. Lenže potom ma napadlo, že asi len chce aby som neomaródil, robil, naháňal výkony, skrátka, aby som nechýbal. Lenže stále počúvam, že výkony sú slabé. Asi ma má predsa len rada....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výzva

Prosím všetkých motorizovaných. Jazdite opatrne na ceste sú cyklisti a medzi nimi i ja. Syn, vnuk, brat, manžel, bloger. Zraziť, zraniť či rovno zabiť toľko ľudí naraz určite nechcete. A ja vám sľubujem, že sa vám budem odrážať a blikať na vás, aby ste ma dobre videli.

Bicykl - z čias, keď hudba mala dušu...

Marian Letko

Marian Letko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  249
  •  | 
  • Páči sa:  2 379x

Život je nekompromisný, splní nám obavy i sny. Tak pozor na to čo chceme, lebo tu kašu si zjeme. (HzM) Ya BastaVytvorte si svoju vizitku Zoznam autorových rubrík:  FikciašportFotocestou necestoustava sahlboke uvahySvet podľa MaroškapolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu