reklama

Mutácia.

Tak som sa po 35 piatich rokoch dozvedel, že obsahujem zmutovaný gén. Už som za vodou, už ma to netrápi, ale čo keby som nebol?....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Predstavte si človeka, žiaka, študenta, na internáte pijúceho alkohol. Nie, nepredstavujte si mňa, ja som bol na intráku stelesnená nevinnosť. Imaginárny študent si dá za pohárik vína, či fľaškové pivo a v momente očervenie. Problém. Pred vychovávateľom svoje pitie, hoc i úplne neškodné, neutají. Hrozí vyhadzov a problémy v škole. Budúcnosť žiaka je neistá.

Alebo si predstavte nesmelého panica na dedinskej zábave snažiaceho sa zbaliť potenciálnu matku svojich detí. Nie, ani tentokrát si nepredstavujte mňa. Niežeby som niekedy nebol nesmelý panic na dedinskej zábave, len sme s partiou nikdy nijako extra neriešili matky detí. Kto by predsa v 20 rokoch života riešil spoločnú budúcnosť s takými čudnými bytosťami ako sú ženy, keď máte futbal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Náš imaginárny panic však matku svojich detí rieši, len vďaka svojej hanblivosti si netrúfa osloviť ju. Tak si teda chce zvýšiť sebavedomie panákom tvrdého. Ale chyba. Len čo ho vypije, jeho tvár sa zmení na čerstvo dozretú paradajku. Celý očervenie a sebavedomie miesto stúpania klesá. Kým sa farebne znormalizuje, objekt jeho túžby je už 2× štastne rozvedený a v trenčianskej pôrodnici rodí svoje tretie dieťa....Náš nesmelý je stále nesmelý a stále hľadá..... A v čom je teda problém?

Zmutovaný gén

Vypitý alkohol sa v pečeni rozkladá na acetaldehyd, ktorý sa pôsobením ďalšieho enzýmu zmení na kyselinu octovú. Genetici z Yalskej univerzity zistili, že skoro 50 % Aziatov a 5 % Európanov trpí mutáciou, ktorá síce spôsobuje urýchlený rozklad alkoholu, ale vzniknutý acetaldehyd hromadí v tele a ten následne rozširuje krvné kapiláry a dochádza k červenaniu. Zdroj tejto mutácie objavili na miestach, kde sa pred 10 000 rokmi začala pestovať ryža. Mutácia sa šírila veľmi rýchlo vďaka pitiu alkoholu z ryže. Zmeny metabolizmu mali zamedziť konzumentovi vypiť veľké množstvo ryžového vína. ( zdroj:magazín Koktejl , tlačená verzia)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď teda niekedy niekde nad krígľom uvidíte niečo červené, nepohoršujte sa. Nemusí to byť hneď opilec. Pokojne to môže byť jeden z tých 5 percentných.

Neviem, či pred 10 000 rokmi táto mutácia fungovala tak, ako to opisujú univerzitní genetici, ale môžem 100 % vyhlásiť, že u mňa tak nefungovala.Na mňa to pôsobilo málinko opačne. Po prvej kvapke alkoholu som bol kompletne červený a keď som sa chcel priblížiť k svojej pôvodnej a prirodzenej farbe, alkoholu som musel vypiť viac,čiže žiadna mutácia mi v pití nebránila. Doteraz som to pripisoval alergii, alebo mojej neskúsenosti v oblasti konzumácie alkoholických nápojov. (Veď ako si organizmus môže zvyknúť na alkohol, keď mu raz za týždeň doprajete pol litra fľaškového piva počas sledovania televíznych novín na našej nasledovanejšiej televízii? Odpoveď: Nijako, a preto blbne:-)).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Alkoholu sa tak radšej vyhýbam a som pokojný, viem, že to nie je ďalšia z mojich alergií, aj keď som si nie úplne istý či mutácia je lepšia. A ešte k tomu taká, ktorá nefunguje tak, ako má. V tejto súvislosti ma tak napadá...

  • Žeby tá mutácia časom ešte zmutovala?

  • A nie som teraz náhodou tak trocha Číňan?

Marian Letko

Marian Letko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  245
  •  | 
  • Páči sa:  2 151x

Život je nekompromisný, splní nám obavy i sny. Tak pozor na to čo chceme, lebo tu kašu si zjeme. (HzM) Ya BastaVytvorte si svoju vizitku Zoznam autorových rubrík:  FikciašportFotocestou necestoustava sahlboke uvahySvet podľa MaroškapolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu