reklama

Meditácia (Ako sa vyrovnať s pracovným stresom)

Vraj keď je človek zo svojej práce unavený a zničený, znechutený a stresovaný, pomôže niekoľko vecí. V novej Slovenke zas psychológ písal, že jednou z nich je oddych a meditácia. Človek sa jednoducho musí naučiť vypnúť a nemyslieť na prácu. Tak som si povedal, že to s tou meditáciou skúsim. Po týždni prišla za mnou A. a vraví mi: "Áno, to, čo robím, je tiež istá forma uvoľnenia, ale volá sa to masturbácia. Že meditácia je niečo iné." Detailistka. Na druhý deň odniekiaľ priniesla psychovolkmen a knihu Ovládanie vedomia Silvovou metódou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Spím dobre, ale krátko. Zobudím sa o štvrtej ráno a už nezaspím, prvé myšlienky patria práci. Kam zavolám, kam vycestujem, čo objednám a čo vybavím. Kým si to všetko zrekapitulujem, tak je šesť a môžem vstávať. Denne tým prichádzam o 2 hodiny spánku a je to cítiť...

Skúsil som teda najskôr ten psychovolkmen. On by mal normálne slúžiť na učenie, ale ešte mi nikto nepotvrdil, že sa s jeho pomocou niekedy niečo naučil. Ale, že sa s ním spí dobre. Možem potvrdiť, zaspal som hneď. Ale to aj bez neho. Zobudil som sa o pol štvrtej s otlačenými ušami a do rána som zasa nespal. Volkmen som odložil a vzal som si knižku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nebolo to presne to, čo som chcel. Silvovu metódu som si netrúfol skúšať pred spaním. Túto metódu a dve voľné hodiny som plánoval využiť na upokojenie mysle, nabranie pozitívnej energie z vesmíru a nabudenie sa pred ťažkým dňom. Vraj by to malo byť jednoduché. Pohodlne som sa usadil do polohy lotosového kvetu, spojil som ruky v lone, aby mala prúdiaca enegia uzavretý okruh. Zatvoril som oči, cez zatvorené viečka pozeral v 45-stupňovom uhle pred seba a snažil sa prijať aspoň trochu energie.

Prvé ráno nebolo nič moc. Nedarilo sa mi sústrediť ani na nádych, ani na výdych. V hlave sa mi tmolili myšlienky na pracovný deň. Moje oči nechceli držať na 45 stupňoch a voľne sa posúvali ku gauču. Okrem toho... poloha lotosového kvetu nie je najpohodlnejšia a čoskoro som začal cítíť v nohách mravčenie. Ďalšie dve rána sa to všetko zopakovalo, až prišlo ráno štvrté a s ním prvý úspech. Cítil som, že sa uvoľňujem, že zo mňa opadáva všetok stres. Začal som prijímať energiu z vesmíru. Bolo to také silné a intenzívne, až mnou triaslo. Vtedy som otvoril oči a zbadal A. Snažila sa ma zobudiť a pýtala sa ma, či ma vezme do roboty alebo hodlám spať ďalej...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pochopil som, že ani toto nie je tá správna cesta. Ešteže sa dajú meditačné praktiky vykonávať kdekoľvek a kedykoľvek. Aj cestou do práce. Ďalšie ráno som vytiahol bicykel a vtedy nastal prvý problém. Sadnúť na bicykel do meditačnej polohy, teda s nohami prekríženými pred sebou, je riadna fuška. Keď sa mi to po niekoľkých pádoch podarilo, narazil som na ďalší problém. S nohami pod zadkom sa ukrutne zle šliape do pedálov. Našťastie, cesta do práce je väčšinou z kopca. Potešil som sa, ale musel som tak či tak rezignovať. Problém so zatvorenými očami som nevyriešil, navyše, mám teraz ďalší so zrazenou susedkou a jej rozbitou fľašou rumu, ktorú akurát terigala z obchodu. Nebude spať po ránu, bába jedna stará, za toho... ehm svet...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S meditáciou som skončil, ale nádej stále žije. V novej Slovenke totiž zas psychológ písal, že existuje ešte jeden spôsob, ako sa vyrovnať so stresom v práci. Vraj treba dať výpoveď...

Marian Letko

Marian Letko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  246
  •  | 
  • Páči sa:  2 218x

Život je nekompromisný, splní nám obavy i sny. Tak pozor na to čo chceme, lebo tu kašu si zjeme. (HzM) Ya BastaVytvorte si svoju vizitku Zoznam autorových rubrík:  FikciašportFotocestou necestoustava sahlboke uvahySvet podľa MaroškapolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu