reklama

Babička a jej palička

Myslím, že som dobrý človek. Nie taký dobrý, aby som robil v armáde spásy alebo aby som predal všetok svoj majetok, rozdal ho blížnym, zobral svoj kríž a nasledoval Ho, ale to nerobí ani Sokol. Viete ktorý. Ten vták.  A ten by mohol. Alebo skôr mal? Ak je však možnosť priblížiť sa k nebu alebo zvýšiť si karmu, prečo ju nevyužiť. Keď som videl tú babičku visieť na zábradlí, zacítil som šancu... Nie vždy to však dopadne podľa vašich predstáv...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Schody boli tri. Mokré a šmykľavé. Na druhom schode bola babička. V jednej ruke držala paličku zapichnutú až úplne dolu pod posledným schodom. V druhej ruke mala obrovskú kabelu a treťou rukou sa držala zábradlia úplne hore na rampe. Zábradlie nekopírovalo schody, aby sa po nich dalo bezpečne zostúpiť. Bolo iba hore na rampe, aby z nej nikto nespadol. Normálne vysoký človek by sa ho dokázal prichytiť, babička však nie. A tak tam na tej rampe visela za jednu ruku, druhou sa už podopierala paličkou pod schodami a roztiahnutá bola ako Leonardov Vitruviánsky muž.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prišiel som za ňou a povedal jej, že jej s tou kabelou pomôžem. Rýchlo ju skryla za chrbát. Navrhol som jej, že keď sa bojí o veci, nech sa ma aspoň chytí, že jej pomôžem zo schodov.
"Ste taxikár?" Nie, nie som.
"Tak čo odo mňa chcete?" Chcem vám pomôcť dolu schodmi.
"Netreba," povedala a pevnejšie uchopila paličku až som mal obavy, že sa ňou zaženie a pretiahne ma po krížoch. Ale to sa mi asi len zdalo. Presne tak ako aj tá jej tretia ruka. Bežné babičky predsa tri ruky nemávajú.

Je to smutný svet. Taký extrémny. Jedna babka si bez obáv pustí do svojej chalupy zlodeja, kmína a vraha. Druhá zasa neverí, že by jej chcel niekto s niečím pomôcť. Neverí nikomu. Možno keby som bol ten taxikár...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechal som ju teda na tých schodoch trápiť sa. Pravdepodobne to napokon zvládla. Alebo prišiel taxikár a ten jej pomohol. Každopádne, na druhý deň tam už nevisela... K nebu som sa nepriblížil, karmu som si nezvýšil. Napriek dobrému úmyslu. Vraj nezáleží na tom, či máte dobrý úmysel, ale či ho aj zrealizujete a čo z toho nakoniec vznikne. Na to treba dávať pozor. Lebo aj cesta do pekla je dláždená dobrými úmyslami. Uvidím...

Marian Letko

Marian Letko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  245
  •  | 
  • Páči sa:  2 151x

Život je nekompromisný, splní nám obavy i sny. Tak pozor na to čo chceme, lebo tu kašu si zjeme. (HzM) Ya BastaVytvorte si svoju vizitku Zoznam autorových rubrík:  FikciašportFotocestou necestoustava sahlboke uvahySvet podľa MaroškapolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu