reklama

Orange zákaznícky servis a iné záhady

Keď som pred viac ako mesiacom podpisoval v Orange prenos dsl internetu od Telekomu a pýtal som sa, prečo sú lacnejší, hoci idú cez Telekom siete, dostal som odpoveď, že asi preto, lebo je to pre nich len doplnková služba. Zrejme niečo také, ako keď si dáte k pivu borovičku. Možno keby som sa zameral na to spojenie "doplnková služba", bol by som zutekal už vtedy. Neušiel som a tak som mal možnosť zistiť, ako Orange rieši poruchy dsl internetu. Alebo teda nerieši, aby som bol presnejší...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (38)

Niekoľkodňový výpadok internetu by nebola až taká katastrofa, keby ste ho nepoužívali na prácu a keby od vás agentúry nepožadovali vypracované dokumenty práve v tom čase, keď ten internet vypadol...

16.7. o 11.30 som im nahlásil prvýkrát výpadok a dostal informáciu, že preveria a budú informovať. Neviem, či preverili, v každom prípade neinformovali. V ten istý deň o 19.42 som im poslal e-mail, že som urobil obrovskú chybu, keď som prešiel k nim, keďže som nútený behať kvôli internetu po rodine a susedoch. Obratom prišiel e-mail, že neevidujú žiadny globálny výpadok, obratom som im odpísal, že ma nezaujíma globálny výpadok, ale ten môj, kedže internet súrne potrebujem a u suseda späť nemôžem. Ihneď mi volali, že veci preveria a na druhý deň určite zavolajú...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

17.7. Opäť neviem, či preverili. Úplne istý som si však v tom, že zasa neinformovali...

18.7. o 7.32 som im poslal ďalšiu žiadosť o vyjadrenie sa. Internet mi už nešiel skoro 48 hodín a začínal som byť mrzutý. Ako odpoveď som dostal e-mail, že ďakujú za využívanie ich služieb a ešte, že ma prosia o trpezlivosť a že ich technici zisťujú rozsah a príčiny výpadku.

O 14.38 som im napísal jasnú otázku. "CO STE SPRAVILI ZA TIETO DVA DNI PRE TO, ABY MI SLUZBA, ZA KTORU SI RIADNE PLATIM, FUNGOVALA OKREM TYCH upokojujucich kecov, ktorymi ma krmite. Dakujem za odpoved..."

Okolo 16.30 volala A. na zákaznícku linku, kde jej operátor povedal, že sa pokúsi nahlásiť to na správne oddelenie priamo k technikom, pretože sa mohlo stať, že problém bol síce nahlásený, ale na nesprávne oddelenie a tam to hlásenie môže trčať aj týždeň, kým si ho niekto všimne...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cestou k funkčnému internetu som stretol technika od Telekomu, ktorého poznám ešte z čias, keď nám zavádzali linku a ten mi potvrdil, že každý deň pozerá na hlásené poruchy a hneď ako hlásenie dostanú, snažia sa problém riešiť a že nie, dnes tam žiadny výpadok evidovaný nevidel. Súčasne potvrdil, že nemajú dôvod robiť prieky Orangeu, keďže je to ich partner a ako technici sú za výjazdy platení.

O 17.24 som Orange informoval o tom, že viem o ich nečinnosti a že ich postup a praktiky hlásim SOI a médiám.

19.7. mi ráno ako odpoveď na prvý e-mail z predchádzajúceho dňa prišla odpoveď, že ich to, ako inak, mrzí, že na odstránení výpadku stále pracujú, ale ešte nevedia príčinu, takže mi nemôžu povedať, "čo presne sa pokazilo".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže ORANGE viac ako dva dni nevie, či vôbec niekto rieši môj nefunkčný internet, ale zato veľmi dobre vie, že cez ich mobilné dáta sme presurfovali niekoľko mega a že by pre nás mal výhodný mobilný internet. Čo už zasa nevie či nechce vedieť je to, že tie dáta sme presurfovali kvôli ich nečinnosti.

Krátko nato mi však prišla odpoveď na druhý e-mail, v ktorom som spomínal SOI aj médiá a čuduj sa svete, zrazu vedeli..."Overili sme este raz Vami nahlaseny problem. U nas bol zaznamenany 16.07.13 11:30 pod evidencnym cislom: 1920081. Kedze sa dany problem nepodarilo vyriesit z nasej strany, tak sme ho 18.07.13 09:30 preposlali Telekomu. Ten nam potvrdil jeho prijatie a zaevidoval ho pod ich evidencnym cislom: 1-PBAJGP. Pod tymto cislom by ste mali mat moznost overit jeho riesenie aj priamo v Telekome na ich poruchovej linke alebo u daneho technika".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

... a ohlásil sa konečne aj technik a internet spojazdnil.

20.7., keď už internet fungoval, napadlo mi spýtať sa v ORANGE, akým spôsobom riešia výpadky. Pekne som ich poprosil, či by mi nemohli dať kontakt priamo na technikov, aby som už nemusel nič nahlasovať cez operátorov a aby som mohol volať priamo im. Ďalej som sa spýtal, aké sú vlastne možnosti a právomoci ich technikov. A dozvedel som sa, že v skutočnosti žiadnych technikov nemajú a že oni len dokážu preveriť, či je funkčná linka medzi nimi a Telekomom.

Záhada č. 1
Kde zmizli v priebehu dvoch dní technici od Orange, keď 18.7. zisťovali rozsah a príčinu a 20.7. už neboli.
Záhada č. 2
Ak nemajú technikov, kto potom tri dni riešil výpadok?

Nečakané rozuzlenie...
19.7. prišiel technik od Telekomu. Bol buď introvert alebo pekne nasraný. Strčil do internetovej zásuvky nejaký merač a na 10 minút zmizol. Vrátil sa, do zásuvky strčil iný merač a povedal, že to musí rozobrať. Rozobral, poprehadzoval kábliky a opäť zložil.
"Chcete mi povedať, že tam boli prehodené káble. Veď takto je to zapojené už 4 roky?" spýtal som sa ho.
"Takto to nikdy nemohlo fungovať," pozrel na mňa pohľadom, v ktorom sa zračila všetka bolesť tohto sveta a ešte niečo v zmysle "ja fakt neviem, čo si Ty, zmrd, s tými káblami povyvádzal".
Tiež som sa naňho pozrel. Snažil som sa mu povedať, že fakt nič, že odkedy tento dom stojí, stále je to takto. Nevedel som, či ma pochopil, tak som prešiel na verbálnu komunikáciu: "Naozaj som s tým nič nerobil. Naozaj je to takto stále." Opäť sa na mňa len pozrel, zbalil veci, pozdravil a odišiel. Nič viac nepovedal. Bol buď introvert alebo pekne nasraný.

Záhada č. 3
4 roky som mal internet od Telekomu, 4 roky som im platil 20 eur mesačne, aby mi ich technik nakoniec oznámil, že takto zapojený nikdy fungovať nemohol. Komu a za čo som teda platil?
Záhada č. 4 Ten technik predsa len ešte niečo povedal. Príliš som tomu nerozumel a myslím, že ani on nie. Vravel, že niekedy internet dokáže fungovať aj pri zlom zapojení káblov alebo že stačí na prenos len jeden kábel, alebo, že máme šťastie, že sme blízko k vysielaču, ale že musel vypadávať.

Nuž, mal pravdu, hlavne kvôli častým výpadkom sme prešli ku konkurencii... A paradoxne až vďaka Orangeu, ktorý nás mal 3 dni na háku, sme zistili, že máme zlé zapojenie. Teraz neviem, či mám byť na nich naštvavný, alebo mám byť rád, že záhada 4-ročných výpadkov je objasnená.

Svet je plný záhad. V tomto prípade by sa asi vybláznil aj Däniken.

Marian Letko

Marian Letko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  245
  •  | 
  • Páči sa:  2 151x

Život je nekompromisný, splní nám obavy i sny. Tak pozor na to čo chceme, lebo tu kašu si zjeme. (HzM) Ya BastaVytvorte si svoju vizitku Zoznam autorových rubrík:  FikciašportFotocestou necestoustava sahlboke uvahySvet podľa MaroškapolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu