reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marian Letko

Marian Letko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  246
  •  | 
  • Páči sa:  2 218x

Život je nekompromisný, splní nám obavy i sny. Tak pozor na to čo chceme, lebo tu kašu si zjeme. (HzM) Ya BastaVytvorte si svoju vizitku Zoznam autorových rubrík:  FikciašportFotocestou necestoustava sahlboke uvahySvet podľa MaroškapolitikaSúkromnéNezaradené

reklama

cestou necestou

Nekrológ

Marian Letko

Nekrológ

Prežili sme spolu len pár chvíľ. Boli to však chvíle radosti a šťastia. Užíval som si to s Tebou naplno a dúfal som, že by sme si to ešte niekedy mohli zopakovať. Dnes už viem, že sa mi to nikdy nepodarí. Že my dvaja sa už nikdy viac nestretneme. Že už je koniec...

  • 24. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 021x
  • 7
Ako zabiť beztrestne chodca

Marian Letko

Ako zabiť beztrestne chodca

Je to trošku komplikované a zdĺhavé, ale s trochou trpezlivosti sa to dá zvládnuť... Čo na to potrebujete?  Auto, ktoré budete šoférovať, najlepšie dodávku, dvojprúdovú cestu, najlepšie v meste, druhé auto so šoférom, priechod pre chodcov a chodca.

  • 17. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 154x
  • 8
Keď v Tatrách prší a o stredoveku na Slovensku

Marian Letko

Keď v Tatrách prší a o stredoveku na Slovensku

V Tatrách, tak ako na celom Slovensku, prší bežne. Domácim je to zrejme jedno, turistom to trošku komplikuje život. Ale netreba sa nechať tou pľuhou "zvyklať". Máte k dispozícii rôzne možnosti športového vyžitia alebo tak ako my, môžete spoznávať Tatry trochu inak...

  • 8. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 575x
  • 5
Vo Vysokých Tatrách

Marian Letko

Vo Vysokých Tatrách

Vraj sa hovorí - vyviezť sa na Lomnický štít a zomrieť. Alebo tak nejak. Tak sme sa teda v rámci akcie " Kukni sa starý, ako je tam dolu krásne" na ten Lomničák vyviezli...

  • 2. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 477x
  • 19
Kempinski, Crocus, Siesta

Marian Letko

Kempinski, Crocus, Siesta

Hotel Kempinski je úžasný. Má super polohu. Zvonku vyzerá ako zámoček. Vnútri samý luxus. Stoly prestreté snehobielymi obrusmi. Veľké priestranné izby. Dokonalý wellness s veľkým bazénom, vírivkou a so širokými a pohodlnými kreslami s výhľadom na Štrbské pleso...

  • 29. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 901x
  • 7
reklama
Nezábudka a Sojka

Marian Letko

Nezábudka a Sojka

Nezábudka a Sojka sú dve ubytovacie zariadenia, dva wellness hotely. Svoje služby často ponúkajú na zľavových portáloch a sú aj dosť kupované. Na jedno zariadenie sú na nete v diskusiách väčšinou samé sťažnosti, na druhé samá chvála. Otestovali sme ich v priebehu týždňa obe... Tu by som rád poznamenal, že do toho opapuľovaného zariadenia sme išli preto, lebo referencie sme si prečítali až po zaplatení. A ešte by som rád poznamenal, že meno Nezábudka musel vybrať nejaký úchyl, lebo celý hotel je vyzdobený parohami, lebkami a kožušinami rôznych zastrelených zvierat. Pre ten hotel by sa skôr hodilo meno U šialeného strelca...

  • 12. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 061x
  • 1
Divadlo Járy Cimrmana (ŽDJC)

Marian Letko

Divadlo Járy Cimrmana (ŽDJC)

Na toto divadlo si spomínam pravidelne nepravidelne, ale medzi sviatkami viac-menej pravidelne. Medzi sviatkami som ich objavil. Bolo to presne v roku 1995 až 2002. Vtedy niekedy v TV dávali ich podľa mňa najlepšiu hru Dobytí severního pólu Čechem Karlem Němcem. Tá hra je prešpikovaná ich svojským humorom od začiatku do konca. Obsahuje množstvo nezabudnuteľných gagov, ktoré som ja síce zabudol, a preto vám ich ani nepoviem, ale aby sme si rozumeli, nezabudol som ich úplne, viem ich, len nie od slova do slova, a to je tak trochu dôležité. Tie gagy totiž navzájom súvisia a dopĺňajú sa. Sú to také prepletené perličky a ja by som ich nerád zničil... (Ak sa vám pri slove perlička vybavil domáci kurovitý vták s typickým jarabím perím, nevadí, čítajte aj tak ďalej a nebojte sa, dej hry sa vám rozprávať nechystám...)

  • 26. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 999x
  • 6
Mesto

Marian Letko

Mesto

Kráčam upršaným mestom, v ktorom som prežil 30 rokov a ktoré je už 5 rokov len matnou spomienkou. Vždy som si myslel, že je jedným z najkrajších na Slovensku, aj keď vraj že nie. Že je špinavé...

  • 12. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 876x
  • 2
Sú to šialenci a blázni,

Marian Letko

Sú to šialenci a blázni,

psychopati a samovrahovia... všetci cyklisti šliapajúci v tých jesenných chladných zahmlených ránach do pedálov svojich tátošov riskujúc prinajmenšom zápal pľúc...

  • 31. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 666x
  • 0
Messi, Švandrlík

Marian Letko

Messi, Švandrlík

Futbal pozerám málokedy. Jednak preto, že máme iba jeden televízor (podľa mňa aj to je už moc) a poväčšine sa tam objavuje tá neustále napaprčená Turkyňa, preto, že nie som extra fans a že bol futbal zistím až na druhý deň, a aj preto, že keď si ho predsa len pustím cez net, tak viac nejde ako ide. Barcelonu som si v stredu nenechal ujsť. Stálo to za to, Messi mal na mňa taký vplyv ako Švandrlík, ale to som zistil až na konci.

  • 24. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 954x
  • 2
reklama
Zádielská tiesňava. (Kde domov můj)

Marian Letko

Zádielská tiesňava. (Kde domov můj)

Zádielská tiesňava je celkom logicky pri obci Zádiel, približne 37,092 km od Košíc. Od Partizánskeho hodný kus, ale keď už je človek na Gemeri, netreba si ju rozhodne nechať ujsť. Nenáročná, zato však veľmi malebná prechádzka, ktorá má asi tri kilometre a vedie po asfaltke medzi skalami v sprievode zurčiaceho potoka, poteší telo aj dušu. Ak nebudete pokračovať po náučnom chodníku ďalej, tak to tak aj zostane. Ak sa predsa len pustíte aj po ňom, tak sa síce čo to dozviete, opäť potešíte dušu, ale či aj telo, to vám negarantujem. Je to vcelku fuška. Tento chodník má vraj 8 km, môj krokomer síce ukazoval 16, ale možno je len pokazený...

  • 30. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 674x
  • 12
3. 8. 11, Gemer, Domica, Slovensko - Maďarsko

Marian Letko

3. 8. 11, Gemer, Domica, Slovensko - Maďarsko

V okolí Rožňavy je jaskýň viac. Ochtinská aragonitová jaskyňa, Gombasecká jaskyňa a napr. aj Domica, ktorú  sme si vybrali za cieľ výletu. Čisto z ekonomických dôvodov. Za rovnakú sumu ponúka najdlhšiu trasu. Hoci mne ako jaskyňolaikovi pripadajú všetky jaskyne rovnaké, Domica sa mi zdala úžasná, krásne vyzdobená, priestranná a má niečo navyše. Podzemnú rieku a plavbu po nej...

  • 15. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 466x
  • 3
2. 8. 11, Gemer, Maďarsko

Marian Letko

2. 8. 11, Gemer, Maďarsko

Už kúsok za Zvolenom som pochopil, že sa blížim k Maďarsku. V Rimavskej Sobote som pochopil, že už som v ňom. V Krásnohorskej Dlhej Lúke som sa v tom uistil.

  • 11. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 897x
  • 32
Slovensko v plnej kráse

Marian Letko

Slovensko v plnej kráse

Na Liptove sa veselo kradnú pneumatiky z áut, alebo aj samotné autá a jediné, čo k tomu dokáže marketingová riaditeľka organizácie Klaster Liptov povedať, je "Je nám ľúto, že snaženie sa mnohých ľudí, pracujúcich v cestovnom ruchu, vie pokaziť pár jednotlivcov, napriek tomu chodí na Liptov množstvo návštevníkov, ktorí sa sem radi vracajú"... a ďalej čo? Nič? Všetko je v najlepšom poriadku?

  • 7. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 625x
  • 13
Nezlomná viera

Marian Letko

Nezlomná viera

Tento rozhovor sa uskutočnil ráno v obchode. Na ceste 5 cm snehu, pod snehom vrstva ľadu. Vonku -10. A dedko plánoval výlet do mesta na bicykli.....

  • 31. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 245x
  • 3
reklama
Dobre, nedobre...

Marian Letko

Dobre, nedobre...

Tak sa volá rubrika v jednom českom mesačníku, v ktorej známi Česi + jeden človek z davu hodnotí pre nich najdôležitejšie okamihy uplynulého mesiaca. No, a práve názov tejto rubriky mi neustále behá po rozume od vylásenia volebných výsledkov....

  • 20. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 845x
  • 4
Veľký vrch, malá prechádzka.

Marian Letko

Veľký vrch, malá prechádzka.

Dal som sa nahovoriť, lebo som tam ešte nebol. To čo má človek denne na očiach, to ho neláka, pripadá mu to také obyčajné a nezaujímavé....

  • 29. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 286x
  • 0
Ľutujeme

Marian Letko

Ľutujeme

Áno, ľutujú. Neskoro a pokrytecky...Aj ľutujem má viacero významov.

  • 14. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 890x
  • 2
Obsession

Marian Letko

Obsession

Obsedancia – opakované, stereotypné a osobou ťažko prerušiteľné a odkloniteľné myšlienky, najčastejšie nepríjemného obsahu, napr., rôznych konkrétnych obáv a podobne. Slovenský ekvivalent pojmu obsedantné myšlienky je výraz „vtieravé myšlienky“. Problémom obsedantných myšlienok je nielen ich nutkavý charakter, ale aj ich nefunkčnosť (nevedú k novým prehodnoteniam situácie, zmene správania, vedú k časovým stratám a nerozhodnosti). Obsedancia je choroba, má ju veľa ľudí (možno aj práve vy), málokto tuší, že ju vôbec má, a aj ten, kto o nej vie, pravdepodobne sa nelieči.

  • 15. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 480x
  • 6
Splnený sľub

Marian Letko

Splnený sľub

Keď sme si ho pred 6 rokmi priviezli, sľúbil som mu a aj sám sebe, že keď bude vhodný čas, zoberiem ho tam. Vhodný čas znamenal mráz a veľa snehu. Aby sa mu páčilo, aby sa cítil ako doma...

  • 9. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 664x
  • 4
reklama
SkryťZatvoriť reklamu